‘Kan ik niet gewoon een keer een persoonlijke afspraak met jullie maken?’ Die vraag krijgen we wel eens, nu de digitalisering ook bij ons pensioenfonds steeds belangrijker wordt. Maar we verliezen de menselijke maat niet uit het oog. De kwaliteit van onze dienstverlening zit juist in de combinatie van digitaal en persoonlijk. Het gaat immers niet om het pensioen, maar om úw pensioen!
In de samenleving van vandaag zijn we eraan gewend dat veel diensten digitaal worden aangeboden. Sterker nog: we willen het graag, want het werkt snel en gemakkelijk. We kunnen van die diensten immers ook gebruik maken op het moment dat het ons het beste uitkomt. Denk maar aan internetbankieren. Die voordelen benut het pensioenfonds ook. In het vernieuwde MijnKLMPensioen kunt u bijvoorbeeld tegenwoordig gemakkelijk uw e-mailadres achterlaten. U ontvangt belangrijke documenten, waaronder uw UPO, dan alleen nog digitaal. Ook communiceren we steeds meer via onze vernieuwde website.
Persoonlijk contact is altijd mogelijk
Maar tegelijkertijd realiseren we ons heel goed dat pensioen een heel persoonlijke aangelegenheid is. Daarom zoeken we u op en bieden we allerlei mogelijkheden voor persoonlijke contact wanneer u daar behoefte aan hebt.
Zo kunt u ons iedere dag bellen en reageren we snel op uw e-mail. En u kunt u altijd een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek bij ons op kantoor.
Vooral als uw pensioen dichtbij komt
Komt uw pensioen dichtbij, dan hebt u waarschijnlijk allerlei vragen, en kunt u ook keuzes maken. Juist in die periode zoeken we daarom persoonlijk contact. In 2019 doen we dat bijvoorbeeld in de vorm van maar liefst twaalf Pensioen In Zichtdagen, voor iedereen die binnen anderhalf jaar zijn of haar pensioenleeftijd bereikt. We laten u dan zien wat u kunt verwachten wanneer u uit dienst gaat bij KLM en uw pensioen ingaat. Uiteraard kunt u hier al uw vragen stellen en nemen we de laatste actualiteiten op pensioengebied met u door.
Hoe eerder hoe beter: maak je persoonlijk pensioenplaatje
Pensioen is voor veel mensen ver weg, maar het is verstandig om er toch bijtijds bij stil te staan. Welke keuzes hebt u? Hoe weet u of u genoeg hebt? Ligt u op koers of moet u actie ondernemen? Daarover gaat de workshop ‘Maak je persoonlijke pensioenplaatje’, die we in 2019 acht keer houden. Tijdens de workshop nemen we u mee in uw KLM-pensioenregeling en geven we u inzicht geven in hun eigen pensioensituatie. Ook geven we u een demonstratie van de pensioenplanner en kunt u er zelf mee aan de slag.
En we komen naar u toe!
Ieder jaar bezoeken we verschillende locaties van KLM met onze pensioenstands. Zo hebben we dit jaar op vier verschillende locaties gestaan. Onze pensioenspecialisten beantwoorden met veel plezier al uw vragen over uw pensioen. Uiteraard kondigen we de bezoeken in 2020 tijdig aan.
Zo blijven we werken aan die combinatie: digitaal als dat het beste werkt en persoonlijk als u daaraan behoefte hebt. We zijn altijd dichtbij!
Luuk van Tol
Manager Pensioenservice